PERS


Beeldengalerij 'The making off' van de zomerrecepten van Lambasseur Cédric De Mey

27/09/2016

Beeldengalerij 'The making off' van de zomerrecepten van Lambasseur Cédric De Mey

Persbericht Europees lamsvlees: verrukkelijk zomers vlees

12/07/2016

Belgisch “lambassador” Cederic De Mey geeft zijn lekkerste “lamtips” mee voor de zomer.

De zomer is eindelijk in zicht. Het EK brengt heel België in de zomersfeer. Barbecues onder vrienden en openluchtevenementen wisselen elkaar af. “Make fun, keep it simple” is het motto. Eén van de meest opvallende gasten zou weleens het Europees lam kunnen worden. Lamsvlees is eenvoudig klaar te maken, fun en wordt bijzonder gesmaakt bij mooi weer.

Pressbox 'Lam. Lekker. Makkelijk. Fun.'

11/07/2016

EUROPEES LAMSVLEES, LEKKER ZOMERS

In samenwerking met chef “lambassador” 2015-2017 Cederic De Mey

Beste blogger, beste blogster, Je ontving zojuist een pressbox van de campagne “Lam. Lekker. Makkelijk. Fun.”Dankzij de inhoud van deze box win je misschien een heel toffe prijs.

Persdossier Lam 4: LAM, LEKKER, LEUK EN LEERRIJK

9/06/2016

Als journalist krijgt u heel regelmatig persdossiers voorgeschoteld. Het zijn vaak ‘stevige stukken informatie’ die niet altijd even makkelijk verteerbaar zijn. Om het nuttige aan het aangename te koppelen en op dezelfde lijn te blijven als de slogan van onze campagne ‘Lam, lekker, makkelijk, fun’, bieden wij u dit LAM4-persdossier aan: lam, lekker, leuk en leerrijk. Veel plezier ermee!

Persbericht

26/05/2016

EUROPEES LAMSVLEES, HOE MEER JE EROVER WEET, HOE LIEVER JE ERVAN EET

De Belgische consument houdt van de smaak, maar ontdekt pas nu hoe het te bereiden

Brussel, mei 2016

Europese en Belgische consumenten weten nog steeds niet echt veel over lamsvlees en de productie ervan. Dit blijkt uit een studie die in 2015 werd uitgevoerd door het onderzoeksbureau Occurence, in opdracht van ADHB, Bord Bia en Interbev, drie voedsel- en landbouworganisaties respectievelijk uit het VK, Ierland en Frankrijk. Hoe meer de consument te weten komt over Europees lamsvlees, hoe positiever hij er tegenover gaat staan.

Beeldengalerij PR-event 21/09/2015 - Zottegem

22/09/2015

Beeldengalerij PR-event 21/09/2015 - Zottegem

Persbericht

21/09/2015

De Franse (Interbev Ovins), Engelse (AHDB) en Ierse (Bord Bia) organisaties ter promotie van lamsvlees, hebben recent de jonge en talentvolle chef Céderic Demey , van het restaurant C-Jules in Zottegem, aangesteld als Belgisch ambassadeur voor Europees lamsvlees.

De aanstelling past in het kader van 
een grootschalige campagne met als titel, “Lam, lekker, makkelijk, fun” en die mede gefinancierd wordt door de Europese Unie. De campagne heeft als doel Europees lamsvlees te promoten bij de consument, meer bepaald in zes landen, waaronder België. In 3 landen werd gezocht naar een “lambassadeur” om lamsvlees meer op de voorgrond te plaatsen en voor België viel de keuze op Céderic, omwille van zijn indrukwekkende nationale en internationale ervaring. 

Perslunch 21 september 2015

10/09/2015

Het Europees lamsvlees laten herontdekken, dat is de missie van de Engelse (AHDB), Ierse (Bord Bia) en Franse (Interbev Ovins) organisatie ter promotie van lamsvlees, met hun nieuwe campagne, «Lam. Lekker. Makkelijk. Fun». 

Nadruk op het feit dat lamsvlees een gerecht voor elke dag kan zijn

Ook al wordt lamsvlees vaak geassocieerd met feestelijke maaltijden, toch kunnen lamsgerechten perfect deel uitmaken van onze huidige eetcultuur.

Eenvoudig, makkelijk en snel klaar te maken, een bron van inspiratie – het past perfect in onze nieuwe levensstijl, waarbij koken in de eerste plaats een moment van plezier moet zijn. Met de opkomst van de culinaire Tv-programma’s, (her)ontdekt de Belg de smaak van het «home made».

Belgium's lambassador 2015-2017

16/08/2015

De Franse (Interbev Ovins), Ierse (Bord Bia) en Engelse (AHDB) organisaties ter promotie van lamsvlees, hebben recent de jonge en talentvolle chef Céderic Demey, bekroond tot Belgium’s Lambassador 2015-2017.

Céderic De Mey, 31 jaar, wordt de komende 2,5 jaar de officiële ambassadeur van Europees lamsvlees in ons land.

Persdossier winter 2015

20/07/2015

De winter breekt aan. De dagen worden korter, de temperatuur daalt. 
Ongeacht of het nu een middag- of avondmaal betreft, de keuken in deze periode beoogt in de eerste plaats voedzaam en verzadigend te zijn. En in november en december hebben de betere gerechten nog een andere positieve eigenschap : ze scheppen een bijzonder gezellige sfeer, zorgen voor een ontspannend moment onder vrienden of met het gezin rond de haard, terwijl het eten langzaam kookt of roostert in de oven. Het is simpelweg een lekker moment, net zoals het eten dat volgt.

Lamsvlees – uiteraard van Europese afkomst ! – laat zich bijzonder smaken in deze periode van het jaar.

Europees lamsvlees graast voortaan ook op het internet

15/06/2015

In deze zomerse periode trekt het Europese lam naar een nieuwe bestemming, het internet. Terwijl het de afgelopen jaren veelal op de achtergrond verbleef, is het Europese lam nu in grote getale van zijn Europese teeltzones afgezakt om zowel onze alledaagse als feestelijke maaltijden op te vrolijken. Mede gefinancierd door de Europese Unie heeft de campagne ter opwaardering van het Europese lamsvlees een “informatieweide” geopend op het internet.


Van recepten tot de verschillende stukken vlees van het dier, van de teelt tot de communicatie, laat de website www.kokenmetlam.be de kernboodschap “lam, lekker, makkelijk, fun” beter smaken, zowel qua inhoud als qua stijl.

Persdossier zomer 2015

5/06/2015

Het Europees lamsvlees laten herontdekken, dat is de missie van de Engelse (AHDB), Ierse (Bord Bia) en Franse (Interbev Ovins) organisatie ter promotie van lamsvlees, met hun nieuwe campagne, 'Lam. Lekker. Makkelijk. Fun'.


Ook al wordt lamsvlees vaak geassocieerd met feestelijke maaltijden, toch kunnen lamsgerechten perfect deel uitmaken van onze huidige eetcultuur.

Eenvoudig, makkelijk en snel klaar te maken, een bron van inspiratie – het past perfect in onze nieuwe levensstijl, waarbij koken in de eerste plaats een moment van plezier moet zijn. Met de opkomst van de culinaire Tv-programma’s, (her)ontdekt de Belg de smaak van het 'home made'.